بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، مارس 21، 2011

يعني إيه كلمة شهيد

وصية الشهيد أمانة. وضع الرابط للبث المباشر قناة ليبيا الحرة على صفحاتنا حتى تتحرر ليبيا بإذن الله. نسألكم الدعاء له و لزوجه و ابنه الذي لم يولد بعد. 

شيء واحد يجمع الشهداء أنهم أحرص على الموت منا على الحياة. لهذا فإن الموت لا يختار الجبناء بل يختار الشجعان الذين يستوي عندهم الموت و الحياة. يختارهم الموت؛ ليكرمهم بالشهادة في سبيل ما يتوقون إليه من الحرية. أذهلتني كلمات المدون و هي يخبر محدثته بأنه لا يخشى أن يموت لكنه يخشى ألا يصل تسجيل ما حدث للإعلام و للناس. كم كان حريصا على نقل كل شيء ليعرف العالم المجازر التي يرتكبها القذافي ضد شعبه بدقة. و لو أنه وجد إعلاما غربيا حريصا على المصداقية لهون هذا الشاب على نفسه هذا الحمل قليلا. لكن للأسف هناك عجز في عدد الإعلاميين بسبب ممارسات القذافي فضلا عن أن بعض الغربيين منهم خاصة يلتقطون الأخبار من فنادقهم أكثر من موقع الحدث بدعوى السلامة، و بعض العرب المغرضين منهم يحورون الأخبار حسب سياسة القناة. هذا المدون ربما نراه لأول مرة فنندمج فيما يعده لتحرير بلده بكل حماسة و وجع على حال بلده الذي ذاق اثنين و أربعين عاما من الحكم المستبد كما يقول في الفيديو. ثم نعود و نتذكر أنه الآن ليس معنا، إنه في دار الحق، في الجنة، في حواصل طير خضر مع من سبقوه من الشهداء و حسن أولئك رفيقا. بل إنه يتحدث بحرص و دقة عن ترتيبات لاستمرار عرض البث المباشر بما فيها الجنازات و كم من القتلى الشهداء سيوارون التراب في اليوم التالي لو حدث قصف. لكن العجيب أنه لا يتحدث كصحفي أو مدون سيذهب فقط لالتقاط صور المتظاهرين. لكنه يتحدث أنه احتمال كبير سيكون واحدا من هؤلاء القتلى الشهداء، و قد كان! هذا هو الفارق بين من أكرمه ربه بالشهادة في سبيله و هو يؤدي عمله الصحفي بضمير لينقل الحقيقة في ثورة شعبه و هو أحد هؤلاء الثوار، و بين من يتمحك فيها من المدونين و الصحافيين الصغار و يتعالون عليها و ينقلون من خلف الحاسوب ما ينقل لهم ليوهموا القراء أنهم كانوا في قلب المظاهرة. أما أن يكون الثائر مدونا و صحفيا فهذا أمر مميز لينقل نبض الحدث. تجدون هنا تفريغ لما قاله الشهيد محمد نبوس بالإنجليزية في هذا الفيديو.



They are attacking them with antitanks. They are attacking human beings with these tanks. Because they are out of ammunition i in normal arm guns.

We are peaceful people. They are killing unarmed civilians.
We are peaceful people.


*What can the International community do to help?
We want our freedom. We want our freedom. Help us by supporting us to take our freedom.
Put pressure on Gaddafi. Tell Gaddafi to leave. We want him to leave Libya. We want him to leave Libya. it is enough. We have suffered for over 42 years. For God sake, who can rule over 42 years? Is not that enough? Ask him to stop killing us. i.e. I can't understand how can your people just watch us getting killed and not putting any pressure on him. That is the minimum we can ask. We just want to live free.


I am currently located on top of the north coast of Benghazi Libya on the sea. I am located on the offices on the roof.


*Where is the Violence happening?
Everywhere, everywhere in Libya, everywhere. I just want to mention something: Tripoli has joined us. Tripoli, the capital. And they are actually putting tanks in the streets to stop them. I want to say something else. We are not sure if they got bomb us soon here in this location. So, we have another location if we actually die. There is another location another group of my people of my guys, technicians of IT. They will be online with you tomorrow. So, you can see how many funerals, how many people will be buried. I asked them to make the other station in the sub missionary. So, tomorrow hopefully you will be able to see from another unit because we are using 2 way connections to get communication with you. Today, it is little bit slow because the subscriptions we have got is really slow but tomorrow it will get higher. So, if anything happened to us today we are not leave this place if they come to us if they attack us from downstairs or come to kill us - you know- send airplanes with bombs to bomb us.


If we are gone, there is other group I have managed to assemble of technicians, a guy to install dish, another guy to install the unit, another technician to do the connection network.
We want our human rights. We want our basic human rights. We want to be free. Long live Libya, Long live free Libya.


I cannot assure that I going to be live in five minutes

(I am not afraid to die I am afraid to lose the battle, so that what I want the media to see what is going on)


You are welcome. Can you do me one favor before you go, please. Can you put the live stream video online for other people to see? Can you put the link? So, other people can see it and just put it and fix for at least 30 seconds or minute. So, other people can copy it and go online.
At least if we die, so many people can witness and can just put it from everywhere.

ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...