بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، يناير 11، 2011

عندما يكون الصمت جريمة


Palestinian mother through and through; Wafaa
منذ وصلت لغزة في نهاية نوفمبر 2010، كان هناك نحو ثلاثين فلسطينيا أصيبوا في المنطقة العازلة بجوار الحدود. هؤلاء الناس، و العديد من الأطفال لم يكونوا منخرطين في أية أنشطة تهديدية. كانوا فقط يجمعون الحجارة؛ ليبنوا بيوتهم. لقد أطلق عليهم الرصاص بطريقة توضح أن إطلاق النار على الفسطينيين ليست أكثر من لعبة للعديد من جنود الاحتلال الاسرائيلي.
في عملية الرصاص المصبوب، أقر القادة استخدام الفوسفور الأبيض بأماكن مكتظة بالسكان المدنيين، لهذا فإن إصابة طفل في رأسه من بعد سبعة أمتار و تمزيق جسده بالرصاصات يعد حقيقة جزءا من العملية أو اللعبة.
هل إسرائيل مرادف لليهودية؟ إنه سؤال مهم يرتبط بأصداء خطيرة. هل يعتبر اليهود/ الإسرائيليون أن حياة الفسطينيين متساوية مع حياة اليهود/ الإسرائيليين؟ بكل أمانة، هؤلاء الذين يعيشون في فلسطين يعرفون الإجابة، و بالتأكيد هي (لا). و لهذا فإن السؤال القادم، ما هي نسبة الإسرائليين الذين يعتبرون أن الفلسطينيين بشر؟  بناءا على ما قرأت و عاينت، على السفينة مرمرة و غيرها، و ما شاركته من حساباتي الأولى، فانا أؤمن أن عددا معتبرا من الإسرائيليين يعتبرون   الفلسطينيين ما دون البشر.
الصمت في هذه المرحلة هو في الحقيقة مشاركة في الجريمة.إنه التواطؤ. 


Translated and quoted from Ken O'Keefe blog

Since I arrived in Gaza in late November 2010, nearly 30 Palestinians have been shot in the “buffer zone” near the border.  These people, many children, were not involved in any threatening activity; they were collecting rocks in order to eek out a living.  They were shot in a way that makes one thing clear, shooting Palestinians is nothing more than a game for many Israeli soldiers.
During Operation Cast Lead top commanders approved white phosphorus for use in densely populated civilian areas, so shooting a boy in the head from seven metres away and riddling his dead body with bullets is par for the course really.
Is Israel synonymous with Judaism?  This is a serious and relevant question with serious repercussions.   Do Israeli’s/Jews consider Palestinian life is equal to Israeli/Jewish life?  In all honesty, those who live in Palestine know the answer, and it is an emphatic no.  And so the following is a legitimate question as well, what percentage of Israeli’s even consider Palestinians to be human beings?
Based on what I have read and witnessed, on the Mavi Marmara and otherwise, what has been shared with me from first hand accounts, I believe that significant numbers of Israeli’s consider Palestinians to be sub-human.
Silence at this stage, is indeed complicity.
Gaza in Crisis: Reflections on Israel's War Against the PalestiniansThe Ethnic Cleansing of PalestineGaza Mom: Palestine, Politics, Parenting, and Everything In Between






ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...